2015. szeptember 11., péntek

028 - A bhakták egyszerűek vagy agyafúrtak?

Sríla Prabhupada Uvaca 28
A bhakták egyszerűek vagy agyafúrtak?
Reggeli séta
Perth, Ausztrália

A reggeli séták sosem voltak unalmasak Sríla Prabhupadával. Ő Isteni Kegyelme olykor egyetlen szót sem szólt, csak egész séta alatt japázott. Azoknak a tanítványoknak, akiknek nem túl gyakran adódott lehetősége vele tartani, ez csalódást okozott. Időnként feltettek egy-egy kérdést, abban reménykedve, hogy Sríla Prabhupada elindít egy beszélgetést vagy vitát, ám ez kockázatos vállalkozás volt. Sríla Prabhupada sosem vált a mi ötleteink eszközévé. Előfordult, hogy röviden válaszolt ezekre a kérdésekre, majd csendesen folytatta sétáját.

Egy nap azonban Sríla Prabhupada beszédes, humoros hangulatban volt.

- A bhakták egyszerűek vagy agyafúrtak? - kérdezte mosolyogva.
- Egyszerűek, Sríla Prabhupada - felelte az egyik tanítvány.
- Biztos vagy benne? Egyszerűek vagy agyafúrtak? - kérdezte újra, csirkefogó módjára csillogó szemekkel.
- Igen, a bhakták egyszerűek - válaszolta lelkesen a tanítvány, ám nem vette észre, hogy egy trükkös kérdés áldozatául esett.

Ekkor Sríla Prabhupada elsütötte a váratlan csattanót.

- Valójában agyafúrtak a bhakták! - Mindenki tátott szájjal állt. - Hisz példának okáért itt vagyok én - magyarázta Sríla Prabhupada. - Eljöttem az országotokba, ahol mindenki hússal és drogokkal él, és még annyiféle más ostobaságot csinál. Én pedig mindenkit becsaptam. Mindnyájatokat becsaptam, hogy Krsna-tudatosak legyetek. Ebben az értelemben tehát egy bhakta agyafúrt kell legyen, képesnek kell lennie átverni másokat. Ahogy én is átvertem mindenkit. Senki nem vágyott a Krsna-tudatra, ám én kicseleztelek benneteket.

Sríla Prabhupada volt az acarya. A példájával tanított, és a reggeli sétán ismét bemutatta a kicselezésünk művészetét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése