2015. szeptember 14., hétfő

031 - A hajthatatlan kiscica

Sríla Prabhupada Uvaca 31
A hajthatatlan kiscica
1973. április
ISKCON Los Angeles

Ha az időjárás engedte, és volt némi magánélet, Sríla Prabhupada úgy kérte, a masszázs kint legyen a szabadban, hogy a reggeli nap a hátát süsse.

- A reggeli nap energiát ad, a délutáni nap pedig elveszi - mondta gyakran Ő Isteni Kegyelme.

Egyik derűs napon Sríla Prabhupada elhatározta, hogy a masszázst a "kedvenc helyén", Új Dváraká kertjében tartjuk. Miután a plédet leterítettem a fűre, mellette a szantál és a mustárolajjal, Sríla Prabhupada keresztbe tett lábakkal leült.

Míg Sríla Prabhupada hátát masszíroztam, egy kiscica kúszott be a kerti kapu alatt. Lehet, hogy egy tiszta bhaktával való társulásra vágyott. Ez a kis szőrpamacs elkezdte Sríla Prabhupada hátát nyalogatni, és szeretettel dörgölőzött Ő Isteni Kegyelméhez. Sríla Prabhupada - legnagyobb meglepetésemre - néhány percig hagyta neki.

- Ennyi volt, most vidd ki őt - mondta végül Sríla Prabhupada.

Gyorsan megragadtam a macskát, és kitettem őt a kerítésen kívülre. Ám mivel nagyon kicsi, és hihetetlen eltökélt volt, hogy megkapja Sríla Prabhupada további társulását, a kiscica azon nyomban újra bemászott a kapu alatt... és újra... és újra. Három alkalommal jött be, és én három alkalommal tessékeltem ki őt a kerítésen túlra.

Végül találtam néhány kőtömböt, és leraktam őket a kapu aljához, hogy a kiscica többé ne tudjon beszökni, s újra megízlelni Sríla Prabhupadát. Az elé gördített akadályok láttán az egész masszás folyamán végig hangosan sírt a kapu előtt. Nyávogva siránkozott az őt ért balszerencse miatt. Ám én tanultam valamit ettől a kismacskától. Nekem is ilyen mohón kell vágyakozni a tiszta bhaktával való társulásra.

Egy tiszta bhaktával való egyetlen percnyi társulás akár egy kis állat életét is megváltoztathatja. A cicát egyértelműen vonzotta Sríla Prabhupada transzcendentális természete. Meg akart fürdeni Prabhupada nektárjában, bármiféle akadályokat is gördítenek elé. Imádkozom, hogy a neki való szolgálat által egy nap én is olyan eltökélten tudjak vágyakozni a Guru Maharajommal való társulásra, akárcsak ez a cica.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése